There and back again

21 mei 2013 - Dordrecht, Nederland

Het zit erop, we zijn weer thuis. We waren op 20 mei om 10 uur opgestaan, en zijn om iets over 11 uitgechecked. De koffers konden we gelukkig bij het hotel in bewaring laten dus die hoefden we niet door Boston te zeulen. We zijn na de overtocht door de watertaxi eerst gaan ontbijten bij cafe Cheers, van de gelijknamige tv serie. Het cafe was niet de daadwerkelijk set voor de serie maar de inspiratie voor de schrijvers van de serie. Die hadden namelijk zo'n 35 jaar ofzo een kroegentocht door Boston gedaan om inspiratie op te doen. And the rest is history, zoals het staat beschreven op de menukaart.

Na het ontbijt zijn we naar het New England Aquarium gegaan. Buiten werd het al flink warm, 25 graden en het was een fijne attractie omdat binnen de temperatuur aanzienlijk lager lag. Om 4 uur zijn we dan toch maar weer terug naar de kade gelopen om de watertaxi terug naar het hotel te pakken, de bagage op te halen en met de shuttle bus naar terminal E van Logan international airport te gaan. Hier aangekomen, waren we nog wat vroeg voor het inchecken. Maar na een drie kwartier wachten konden we inchecken en zijn we wat gaan eten en drinken. De tijd was toen zo voorbij en om 20:50 mochten we aan boord van het vliegtuig.

Het was een volledig volgeboekte vlucht dus de vrije ruimte van de heenreis moesten we nu missen. Gelukkig was de vlucht naar Keflavik aanzienlijk korter dan van Keflavik naar Seattle. Namelijk 5 uur in plaats van 9. We hebben helaas geen succes gehad in de VS en Canada wat betreft het Noorderlicht, maar zowaar in het vliegtuig hebben we het vage groene schijnsel gezien. Het was aardig bewolkt en we vlogen wat zuidelijk van de ring waarop het fenomeen zichtbaar is. Ondanks dat we ver boven de bewolking vlogen was het aan de horizon aardig nevelig en dat zorgde ervoor dat het schijnsel kort was en wat vaag en erg ver weg. Maar dus toch ook het laatste "doel" wat meer een wens was is toch uitgekomen.

Ondanks alles had de vlucht wat vertraging en na een broodje gescoord te hebben op het "supergrote" vliegveld van IJsland konden we haast direct aan boord van de tevens volgeboekte vlucht naar Amsterdam.

Op Schiphol hebben we de bagage opgehaald en zijn we met de trein terug naar Dordt gegaan. En om 3 uur Nederlandse tijd waren we thuis.

Wij vonden het in ieder geval erg leuk om onze ervaringen met jullie te delen. De route kaart op de website geeft een totale afstand van 5.942 km aan. Echter hebben we toch een aanzienlijk grotere afstand afgelegd (bijna 2.000 km meer). Dit komt, zoals jullie misschien zelf al hebben opgemerkt de afstanden hemelsbreed worden gemeten. De U.S. 2 is alles behalve recht, met name door de Cascades en Glacier National Park. De route kaart geeft dus meer de globale route aan dan de daadwerkelijke route.

Bedankt allen voor jullie leuke reacties en als je nog eens mooie foto's wilt zien weet je de website en ons natuurlijk te vinden.

Cheers,

Paul en Renske

1. Marie-Louise:
    22 mei 2013
    Lieve Renske en Paul...wat 'n reis! Ik kan je geen goede thuisreis en vlucht meer wensen want jullie zijn inmiddels al gezond en wel op Nederlandse bodem teruggekeerd! Wat zullen jullie genoten hebben! Een reis die jullie nog lang zal bijblijven en waar je nog lang van zult nagenieten! Ik heb iig genoten van jullie prachtige verhalen! Lieve groetjes en een knuffel van Marie-Louise.
  2. Arno Lelieveld:
    23 mei 2013
    Hoi Renske en Paul,

Fijn dat jullie weer veilig en wel en met vele leuke en interessante ervaringen rijker, terug zijn. Voor ons dan natuurlijk. Neem aan dat jullie het nog wel een paar weken extra hadden volgehouden.
    Complimenten voor de reisverslagen en foto's.
    Ziet er echt indrukwekkend uit.

Groetjes en tot gauw, Arno