Lake Superior

6 mei 2013 - Duluth, Minnesota, Verenigde Staten

Helaas nog geen succes met het zien van het noorderlicht, maar we geven niet op. Canada komt eraan so fingers crossed, again...

Duluth was vandaag de eindbestemming. Duluth is een wat grotere stad in verhouding tot wat we tot op heden zijn tegengekomen en ligt aan Lake Superior. Lake Superior is het grootste meer van de zogenaamde Great Lakes en heeft een oppervlak van ongeveer 82000 vierkante kilometer. Ter vergelijking, Nederland heeft een oppervlak (inclusief binnenwateren) van 37000 km2 en is dus ±2.2x zo klein.

Vandaag zijn we vertrokken vanuit Grand Forks. De Red River bleek daadwerkelijk behoorlijk hoog te staan, maar lang niet hoog genoeg om de bruggen te sluiten. We konden dus eenvoudig de staat Minnesota binnenrijden. Minnesota staat bekend als de staat met de 10000 meren. We hebben dan ook veel water gezien, maar eigenlijk meer sneeuw en ijs dat nog op de meren lag. Hoe verder we Minnesota inreden hoe meer bebost het werd. De loofbomen waren allemaal nog kaal. De winter is hier echt ontzettend laat.

Een tussenstop bracht ons bij een recreatie gebiedje bij een dam. De dam ligt waarempel in de Mississippi. Deze meest bekende rivier van het Noord Amerikaanse continent begint in de staat Minnesota en stroomt helemaal naar de Golf van Mexico.

Nadat een trein was langsgekomen, duurde zo'n 5 a 10 minuten, wat rondgelopen te hebben en Knabbel en Babbel te hebben gezien en gefotografeerd zijn we weer in de auto gestapt en richting Duluth gereden.

We kwamen om half 3 aan in Duluth, zijn meteen ingecheckt en vervolgens naar de stad gelopen. Daar zagen we voor het eerst Lake Superior van dichtbij. Het is echt een fantastisch uitzicht en het is best bizar om de overkant van een meer niet te kunnen zien. Maar met het feitje dat ik eerder beschreef is het ook wel weer heel logisch, doch niet minder fascinerend. We hebben bij de bekende stalen brug van Duluth staan kijken hoe een groot "zeeschip" er onder door voer. Om de vaargeul vrij te houden zette het schip zijn toeter eens goed open en dat werd beantwoord door de toeter op de brug die niet minder hard was.

Hierna hebben we nog een klein rondje gelopen en zijn we naar de lokale brouwerij gegaan waar we allebei twee lekkere biertjes op hebben. Vervolgens gaan eten in een grill restaurant wat een Mexicaans grill restaurant bleek te zijn. Allebei hebben we Beef Fajitas op wat erg goed smaakte. Vervolgens in de schemering terug naar het motel gelopen. De stad is net als Seattle op een heuvel gebouwd en dus zijn de straten erg steil.

Duluth is een super leuke stad en Lake Superior was voor mij een must-see. Maar met zijn 2370 mile aan kustlijn heeft het naast Duluth natuurlijk nog veel meer mooie plekjes. Kortom, we zullen helaas na deze reis nog een keer naar de VS moeten....ahhhh wat jammer nu.

Morgen rijden we naar Escanaba, Michigan. Dit ligt aan Lake Michigan, nog zo'n grote eendjesvijver.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marie-Louise:
    13 mei 2013
    Lake Superior...het lijkt de zee wel maar dan zonder die hoge golven...heel apart om te zien!
    Ik hoop voor jullie dat je het Noorderlicht ook nog gaat zien...dat moet zo bijzonder zijn! Goeie reis nog en op naar Michigan!