Take it easy

10 mei 2013 - Guelph, Canada

Het hotel waar we afgelopen nacht hebben verbleven was zacht uitgedrukt nogal sleazy. In de gang rook het om de paar uur naar een ander gerecht (respectievelijk curry, kippensoep en nasi) en in de kamer hing een muffe lucht, die ongetwijfeld mede veroorzaakt werd door het feit dat er geen raam open kon. In de binnenste ruit van het dubbelglas zat een enorme barst, zodat een deel van de ruit een stukje naar binnen hing.

Toen we gingen slapen werd ik zelfs een beetje draaierig en misselijk van de warmte en de muffe lucht. Uiteindelijk gelukkig wel in slaap gevallen, maar de volgende ochtend begon het weer, dus we zijn zo snel mogelijk ingepakt en de kamer uitgegaan.

Het was vandaag een heel stuk kouder, zo'n 11 graden, en bewolkt. Er was ook regen voorspeld. We hadden eigenlijk Owen Sound op het programma staan, maar gisteren hadden we het idee gekregen om wat verder richting Niagara Falls te rijden, zodat de trip morgen, wanneer de weersvoorspelling weer beter is, wat korter is.

We zijn vandaag dus eerst richting Owen Sound gereden, langs Wasaga Beach (een echt touristisch strandplaatsje). Maar na een poosje door de drukkere straten te rijden zij we afgeslagen richting Guelph, lekker het buitengebied in. Ondanks de regen, die op een gegeven moment ook weer op hield, was het een mooie rit.

Rond 2 uur waren we in Guelph en zijn we ingechecked in de Comfort Inn (dit keer zonder reservering, maar gelukkig hadden ze nog plek). We hadden al gezien dat er een bioscoop in de buurt was, maar we waren bang dat er in Canada wellicht standaard Franse ondertiteling bij films zou zitten. De baliemedewerker vertelde ons dat dit niet het geval was, dus we zijn snel naar onze kamer gegaan om internet op te starten en de filmtijden op te zoeken. Iron Man 3 (die we wilden zien) draaide om 15:50, dus dat kwam goed uit.

Eerst nog even lunchen bij Wendy's (daar wilde Paul wel eens heen) en daarna naar de bioscoop (die er heel handig naast zat). De film was super! Weer helemaal zin om deel 1 en 2 ook te kijken (en die hebben we afgelopen week al een paar keer hier op tv gezien).

Zometeen gaan we aan de overkant wat eten en verder een relaxte avond. Morgen gaan we (dit keer voor 2 dagen) naar Niagara Falls. We zijn nu al een stuk verder dan eerst gepland, dus we hebben morgen maar een lekker korte rit op het programma.

Terwijl we dit verhaal zitten te typen zien we op het grasveldje voor het hotel een groundhog grazen. Toch nog een foto gemaakt vandaag!

1. Adrienne vd Ham:
    12 mei 2013
    hey Paul en Renske,
    Net terug van weekendje Dordt. Met Elbee en Tweeg gaat het prima. Eten en drinken goed net als wij haha.
    Dus thuis gauw op de laptop of jullie er weer wat opgezet hadden en ja hoor.
    Wat een groot beest is dat. leven die daar zomaar in het vrije of was het grasveld afgezet? leuk dat jullie kunnen genieten van jullie andere hobby nl filmpie kijken.
    Ik geniet van ieder verslag van jullie dus dat mag nog wel ff doorgaan. Ook de foto's zijn mooi en duidelijk.
    Dus nu op naar de NIAGARA FALLS.
    dikke knuffel
    Adriënne en Peet
  2. Martijn Rietveld:
    12 mei 2013
    Zo dat is een flink glas.. uhh.. Drinken !

Zo te lezen en te zien hebben jullie het erg naar jullie zin en zijn de omgevingen zeer mooi en de mensen erg vriendelijk. Ik ben wel jaloers hoor haha. Veel plezier alvast bij de Niagra Falls. En Paul, kom is snel terug op het forum, de highscore game is PAL only !! :-(

Groetjes Martijn
  3. Marie-Louise:
    21 mei 2013
    Op zich is er natuurlijk niks mis met de geur van curry...kippensoep of nasi...maar niet in combinatie met 'n muf luchtje haha! Maar wat ik daar op de foto zie...ziet er erg smakelijk uit moet ik zeggen! En zo te zien hadden jullie ook behoorlijk wat dorst hihi...Nou...op naar de Niagara watervallen...moet machtig mooi zijn! x