Saddle Rock Pub, Wenatchee

30 april 2013 - Wenatchee, Washington, Verenigde Staten

Wenatchee is awesome! Echt, we hebben een geweldige middag en avond gehad sinds we hier aankwamen.

Maar eerst hoe we hier kwamen. We zijn vanochtend vanuit Enumclaw vertrokken. Eerst nog even lang een supermarkt voor wat 'on the road food', daarna door richting Monroe, Sultan en Wenatchee. Onderweg kwamen we weer aardig in de buurt van Seattle. waardoor we vanaf de highway een mooi uitzicht hadden op de skyline van Seattle.

Op de route was er vanwege werkzaamheden een omleiding ingesteld die ons door een soort beverly hills bij Seattle leidde. Prachtige vrijstaande huizen in een schitterende omgeving, Paul ziet het al helemaal zitten.

We zijn vrij regelmatig gestopt om de omgeving op te nemen, omdat er zó veel te zien was. We zijn langs Monroe door de Cascades ( Mt. Baker national park) richting Sultan, Casmere en Wenatchee gereden. Op de route zijn we langs prachtige rivierbeddingen, watervallen en besneeuwde bergen gereden. Het was vandaag over het algemeen heel zonnig, waardoor we super mooie, scherpe plaatjes hebben gezien (de bergen staken prachtig af tegen de blauwe lucht).

Vanaf de bergen zijn we richting Lake Wenatchee gereden. Daar zijn we tot de uiterste punt gereden om 'live' het plaatje te zien dat Paul al op Google Streetview had gezien. Op de weg naar Wenatchee kwamen we door Leavenworth, een ski resort dat om touristen te trekken ooit heeft besloten om alles om te toveren tot een Beiers stadje. Een leuk gezicht, maar een bizarre ervaring wanneer je door de VS rijdt.

Daarna zijn we doorgereden naar Wenatchee. We hadden gedacht om daar nog naar het Wenatchee Museum te gaan, maar toen we daar om 16:15 uur aan kwamen bleek dat het museum om 16:00 uur al was gesloten. We zijn toen een stukje rond gaan wandelen en kwamen zo in een kermis terecht. Daar hebben we wat rondgewandeld en een corndog gegeten.

Uiteindelijk zijn we op zoek gegaan naar de Saddle Rock Brewery. Een pub waar ze nog niet hun eigen bier verkopen (ze hebben hun brouwvergunning net binnen), maar wel veel lekkere biertjes verkopen en waar je ook goed kan eten.

Het bleek dat er die avond een Trivia quiz was. Onze buren, net aangeschoven aan onze tafel, vroegen of we mee wilden doen. Omdat het bier (Full Sail Amber) goed smaakte, en onze buren erg gezellig waren, besloten we om met z'n vieren als team mee te doen aan de quiz. Bij het bekend maken van de scores bleek dat we de 3e plaats hadden gehaald, terwijl er aardig wat teams deel hadden genomen. We hadden 42 punten gehaald, de nummer 2 43 en de nummer 1 44 punten; niet slecht dus!

Het was erg gezellig. Nadat de quiz was afgelopen vertrokken onze buren, maar zijn wij nog voor een laatste biertje gebleven en hebben we met verschillende locals een gesprek aangeknoopt. Wat opvalt is dat iedereen hier super enthousiast is over onze reis. Het antwoord is bijna standaard: 'I'm so exited for you guys!'. Super leuk. Toen de pub al aan het sluiten was stonden wij nog te kletsen met de laatste aanwezigen, een erg leuke omtmoeting met wat vaste gasten van de pub. Een van de medewerkers (of eigenaars?) was zo ingenomen met het feit dat we op internet deze pub hadden gevonden en er persé heen wilden, liep naar de bar en kwam terug met een glas van het huis; een glas met de opdruk van het logo van de pub. Super Leuk! Na nog wat nakletsen terwijl alle lichten al uitgingen zijn we maar vetrokken. Het was een geweldig avond, met prachtige mensen. Wenatchee, hoe simpel ook, is een geweldige plaats. Alleen al vanwege onze ervaringen vanavond de moeite waard om terug te komen.

Nu lekker slapen, en hopelijk morgen fris weer op.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Conny:
    2 mei 2013
    Hee Renske en Paul, leuk om jullie belevenissen te kunnen lezen. Jullie genieten en ik geniet mee! Liefs, Conny.
  2. Marie-Louise:
    3 mei 2013
    Aan zoveel hartelijkheid kunnen de Nederlanders nog een voorbeeld nemen! Wat gezellig als je zo opgenomen wordt door de locals! Maar ook leuk voor de kroegbaas om te horen dat jullie zijn kroeg via internet gevonden hebben! Weer prachtige foto's en een hele ervaring rijker! Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur!! x x